motiv_1396723459.jpg_750x1000

Nos, megvolt az első hét a "kicsikkel", akik Levi barátom felhívására jelentkeztek hozzánk, hogy erős és szép férfiúkat és nőket neveljünk belőlük :)
Meg kell mondanom, hogy nem kis kihívás azért másokat megedzeni, főleg a lányok esetében. Korábban is verődtek hozzánk új arcok, hiszen így nőnek az SW csapatok, de egy teljesen kezdő, "gyenge" fiúval is tudtunk olyan alapvető dolgokat csináltatni, amik nem túl megerőltetőek, de kellően megalapozzák az erőnlétüket és minőségi mozgásmintát is gyakorolhatnak be. Viszont most tényleg láthattam, hogy mekkora erőnléti szakadék van a két nem között, és kis utánajárásra volt szükségem, hogy mégis mit tudnék velük csináltatni.
A legfőbb probléma a vállaikkal vannak, arra extra figyelmet kell fordítani (a tricepszekkel együtt), mert a kezdőbb fekvőtámaszokban nem terhelődnek annyira, hogy érdemben fejlődjenek. Szóval kutakodtam az emlékeimben, youtube-on és ihletet találtam, tudunk mindenkinek pont megfelelően nehéz gyakorlatot találni, és a lányoknak még egy kicsit játékosabb, mozgalmasabb is egy-két gyakorlat, hogy ne unják el közben.
A fiúk habár kinézetre nem néznek ki úgy, de nagyon terhelhetőek és állják a sarat. Pedig fingatom őket rendesen :D
Tehát a "tanítványok" is ugyanúgy tanítják a "mestert" :)
Nagyon büszke vagyok rájuk amúgy, mert becsületesen állják a sarat, és nem látják kívülről magukat, de egyik edzésről a másikra látszik a mozgásukon, hogy magabiztosabbak, stabilabbak és erősebbek.
Ami viszont egy nagyon nagy probléma, hogy sokaknak szarul van a térde, a csípő mobilitásuk nem megfelelő, és így nem igazán tudom guggoltatni őket, ugráltatni, futás és sprintelés is kimarad így. Óvatosan nyújtogatom őket, hogy a guggolásban el tudjanak lazulni és nyúljon a csípőjük, plusz egy-két aktív nyújtó gyakorlat és erősítő is. Emberek kérlek Titeket, ha ezt olvassátok akkor a saját érdeketek érdekében guggoljatok! Nem kell 200kg súllyal a nyakatokban "hardkórkodni", csak szimplán legyen meg a térdetek egészsége, a csípőtök mobilitása, higgyétek el, hogy sok egészségügyi előnye lesz ennek.

És akkor egy kicsikét arról, hogy az én edzéseim hogyan néznek ki, ehhez hasonló módon építettem fel a kezdőkét is, csak a gyakorlatok könnyebbek lényegében:
- Minden edzésem elején a még tanulási fázisban lévő mozdulatokat gyakorlom, ez nem erősítés. Jelenleg a kézállásra, hátsó függőmérlegre (újra, volt egy kis könyökbántalmam, ami miatt újra kezdtem ezeket az elemeket) és a mellső függőmérlegre gyakorlok. Hétről-hétre elő van írva, hogy miből mennyit, hány másodpercig, amíg meg nem tanulom, onnantól meg az erősítésbe lesznek bevonva.
- Az erősítés húzó és toló szuperszettekre van bontva, aztán a törzsemet erősítem, a lábakat meg igyekszem az egészben elosztani.

Látható, hogy egy edzésben a teljes testemet leedzem. A törzsezésre szeretek teljes testes gyakorlatokat használni, amibe a megfelelő feszítés miatt dolgozik keményen a törzs, vagy a mozgás megindításához szükséges erőteljesen, vagy egy külső erőnek kell ellentartania. Ezekhez nagyon jó a kettlebell, egykezes súlyzós gyakorlatok (ha nem elég a kettlebell súlya). Lábra az ugrások, sprintek, farmer séták, guggolások, stb..
Igyekszem nem radikálisan változtatni az edzésterveim, inkább egy gyakorlatot változtatok egyszerre, mert így ha nem jó valami, akkor tudom, hogy mi miatt van a probléma, amúgy meg úgy vannak a gyakorlatok is megválasztva, hogy sokáig progresszív legyen a dolog, így magán a sablonon nem kell változtatni, csak a gyakorlatok haladnak előrébb.

Ez a hét tervezett "pihi, vagy játék" hét volt, így konkrét edzéseket nem csináltam, csak a mozgás öröme miatt végeztem a gyakorlatokat és próbálkoztam olyanokkal, amiket még nem próbáltam, vagy régen csináltam. Attól függetlenül sikerült kihajtani a saját belemet is, szóval a kicsik sem panaszkodhatnak, hogy csak őket fingatom :D De jövő héttől újra belevágok az iparba...Várom már.

Holnap írok a mai országos SW találkozóról, addigra talán sikerül képeket is szereznem.

Szép estét!
Samu

A bejegyzés trackback címe:

https://mtsamu.blog.hu/api/trackback/id/tr885956861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.