More brain, more gain!

2014.04.27. 09:44

Annyi különböző edzéstervem volt már, és annyi különféle mozdulatra akartam rákészülni, hogy meg sem tudom hirtelen számolni őket. Talán nevezhetnénk ezt a "lelkes kezdők kicsapongásainak"?
Látsz egy mozdulatot, egy gyakorlatot youtube-on, ami megfog és úgy gondolod Neked ezt mindenképp meg kell tanulnod. Utánajársz tutorialoknak, beépíted az edzésedbe, és nekiesel. De hány gyakorlattal csináltad már ugyanezt eddig is, hány különböző mozdulatra készülsz most is egyszerre? Nah, ez az...
Túl sokszor akartam én is már túl sok mindent elsajátítani egyszerre, és mi lett a vége? Egy dolog még haladt valamerre, de a többi csak toporzékolt egy helyben, vagy lábujjhegyen tipegett előrébb a progresszióban.
De maradjunk csak meg az alapoknál és az erősítésnél és gondolkodjunk el azon, hogy jelenleg hány különböző gyakorlatot végzünk egy mozgásmintára egy edzés alatt?
Annyiszor bonyolítottam már túl az edzéseimet, hogy az agyam azóta 10kg tömeget szedhetett magára, de amúgy más tekintetben nem fejlődtem úgy, ahogy fejlődhettem volna.

Ha konkrét céljaid vannak a sportodban, akkor szükséged van egy jól megtervezett edzéstervre és edzésnaplóra, hogy mérni tudd a fejlődésed. De a "jól megtervezett" nem azt jelenti, hogy el kell bonyolítani a végletekig, sőt...
"Csinálok 100 különböző húzódzkodás variációt, ebből ennyi másodperc negatív szakasszal, ehhez ennyi súly, ehhez nagyi lekvárjával síkosítom a rudat, ha így sikerül, akkor ennyi kör, amúgy meg annyi, ebből létrázom, ebből piramisozom, ezt szuperszettelem, ezt vajazókéssel szeletelem, de ha a tengerimalacom nem visított a reggelijéért, akkor csinálok még egyet ebből..."
Jó akarsz lenni valamiben? Akkor csináld minél többet azt, és jó leszel benne! Egy erőelemnél jól jöhet sok különböző előkészítő gyakorlat, hogy több oldalról támadd be és minőségi mozgásmintát tanulhass meg, de az erősítést nem kell túlbonyolítani. Éppen ezen okokból és tapasztalatokból kifolyólag így változtattam meg az edzéstervemet:

Célok: Legyek jobb, erősebb a muscle upban, húzódzkodásban, kézállásban karhajlítás-nyújtásban, tolódzkodásban, szeretnék erősödni az egykezes húzódzkodáshoz is (bicepsz dominánsabb variációjában), lábaim legyenek erősek, robbanékonyak és látszódjon is rajtuk.

Edzés felépítése: 3 nap felsőtest + törzs elülső és oldalsó lánca, 2 nap láb + törzs hátsó lánca.
Felsőtest nap: Sorrendben a gyakorlatok muscle up, széles húzódzkodás, HSPU, szűk bicepsz húzódzkodás, tolódzkodás, majd törzs.
Láb nap: Elől guggolás, csípő tolás, guggolásból felugrás (+szánhúzás kiegészítésként), törzs.
Kivitelezés: Első héten mindenből 50 ismétlést csinálok összesen, a lehető legkevesebb sorozatban, és lehetőleg egyenletesen elosztva az ismétlésszámokat. Egy héten belül a sorozatokat igyekszem csökkenteni, hétről hétre meg hozzácsapok még 10 ismétlést, amíg el nem érem a 100 ismétlést/gyakorlat mennyiséget. Természetesen megtartom a játékhetet is.

Nem bonyolítom most túl, egyszerűen csak odateszem magam állat módjára, az edzésnaplóm meg adja a visszajelzést a teljesítményemről. Szerintem ha elértem a 100-akat, akkor feltöltöm egy táblázatban a részleteket.
A hét elején nagyon szar edzéseim voltak, motivációm is alig volt, de most, hogy így letisztítottam az edzéstervem és tisztábbak a célok, máris szétvet a motiváció és az energia.

Egy kibaszott állatnak érzem magam!

Szép napot!
Samu

A bejegyzés trackback címe:

https://mtsamu.blog.hu/api/trackback/id/tr566092224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.