Játékheti tapasztalatok

2014.09.18. 07:46

Ismét elérkezett az edzésciklusom negyedik hete, ami azt jelenti, hogy "játékhét" van. Ez nálam annyit tesz, hogy a rendes edzéstervem szerinti célgyakorlatokat fele intenzitással gyakorlom, és mellettük olyan gyakorlatokkal kísérletezem, amik:

  • Feltehetően segítenek kényesebb területen a mobilizálásban, és/vagy
  • egy-egy izomzati kiegyensúlyozatlanságot segítenek kijavítani, hogy ne sérüljek le, és/vagy
  • olyan gyakorlat, amit a későbbiekben a mindenkori edzéseim során felhasználhatok, mert ad annyi pluszt általánosságban, hogy érdemes folytonosan csinálnom.

lajhaaa.png

"Játékhét" hangulat :)

Ez a hét végülis ugyanúgy kísérletezgetős erőedzéses hét, nem szedem szét magam bukásig. Ezek a tapasztalataim, amiket fontosnak tartok:

  • nem érdemes mindig arra koncentrálni, hogy az ismétlésszámokat növeljük, inkább növeljünk az intenzitáson, és később visszatérünk rá nagyobb maximális erő mellett
  • nem lényeges, hogy mivel, hogy milyen variációval, de gyakorold a felhúzást
  • erősen javallott mind kétvégtagos, és egyvégtagos gyakorlatokat is végezni ugyanazon a területen
  • a húzódzkodást érdemes erőgyakorlatként is kezelni
  • keress olyan gyakorlatokat, amik a "legtöbbet adják a legkevesebb erőfeszítésért", ergo ha egyszerre növeli az erődet, és még a mobilitásodon is javít, esetleg segít nyújtani is, akkor lehet érdemes lenne gyakran csinálni
  • az unalmas és hosszú aerobok helyett sokkalta jobb kettlebellezni, vagy egykezes súlyzókkal játszani, főleg komplexezni
    • nem mintha bármikor is túlzásba vittem volna az aerobot, de még a kezdeti kondis időben volt, hogy egyszer-kétszer letoltam egy 45-60 perces "kárdijót"...

Ha már ennyire belejöttem a felsorolásokba, akkor itt van néhány általános tapasztalat is:

  • a kevesebb sokszor több
    • mind gyakorlatvariációk tekintetében, mind az elvégzett sorozatok tekintetében
  • a fejlődés a visszalépésben van (nah, remélem sokan olvasták azokat a könyveket és cikkeket, amiket én, mert én is csak másokat ismétlek a saját tapasztalataimon keresztül...)
    • a tervezett "pihenő" (ezen általában az intenzitás felezést értem), és/vagy tervezett tervezetlenség bizony erőteljes fegyver az idegrendszer és az izmaink regenerációja szempontjából
  • döntsd el, hogy mik a céljaid, és mikor akarod elérni őket
    • ne legyen túl sok egyszerre, és reális időtartamot jelölj ki magadnak, akár rész célokkal is kisebb távokon
    • mivel az erőedzés célja nem a jelenben, hanem valahol a jövőben van, ami felé tervezetten, óvatosan, nem túlhajszolva magad haladsz, ezért el kell fogadni, hogy unalmas lehet...és itt jön képbe az előző pont, meg ez az egész bejegyzés, hogy "játékhét", vagy "pihenőhét", ahol szórakozhatsz, kísérletezgethetsz (remélem azért sejtitek, hogy nem versenysportolóknak, és elit szintű atlétáknak tanácsolom a "játékhetet", de az intenzitásfelezés viszont ténylegesen alkalmazott taktika szélesebb körben)
  • nem lehetsz mindig BEAST MODE
    • általában a BEAST MODE olyan edzés fogalmával egyenlő, ahonnan négykézláb fogsz tudni hazakúszni
    • ez az egyenes út a rövidtávú kiégéshez...főleg ha az életed elég sűrű és sokfelé kell szakadnod
  • "sufnituning" eszközökkel is zseniálisan jókat lehet edzeni
    • barkácsolj magadnak edzőalkalmatosságokat
    • járj utána Ross Enamait nevének

 

Köszöntem a figyelmet, szép napot és jó edzést!
Samu

A bejegyzés trackback címe:

https://mtsamu.blog.hu/api/trackback/id/tr776707117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.