Fantasztikus hétvégét zártam, ugyanis tovább bővíthettem ismereteimet a mozgás világában. Vasárnap délután a Vasimádó Kettlebell és Funkcionális Edzőteremben került megrendezésre egy kisebb mozgolódós szeminárium, ahol is a Queda de rins - QDR, azaz magyarul a vesetámasz nevű gyakorlat lelkivilágát ismerhettük meg. Az eseményt Tóth András vezette, akivel a Thor mobility szemináriumon találkoztam még. A Vasimádóban a Body Games név alatt futó edzéseket vezeti, amit ajánlok minden érdeklődőnek, András igazán érti a mozgás világát :)
Andrásnak besegített még barátnője Budai Kitti, aki gyógytornászként elsődlegesen a szükséges mobilitásról és nyújtásokról adta át tudását. A mókát Bende Zsolt örökítette meg, köszönet a fényképekért neki :)

Hogy mi is az a QDR azt mutassa most be nekünk Ido Portal, egy nagyon egyszerű progresszió keretében:

A QDR nagyon hasonlít az egykezes elbow lever-hez, de mégsem keverendő össze vele, mivel a QDR-nél az alátámasztás oldalt van (vese tájékán, innen is az elnevezés) és oldalasan fekszünk a könyökünkön, az elbow lever-nél meg hassal lefelé fekszünk a könyökünkön.
Ez a mozdulat az elmúlt hetekben kifejezetten mélyre kíváncsivá és kísérletezgetőssé tett, hiszen a lehetőségek száma szinte végtelen, hogy mit lehet vele művelni. Célomnak tűztem ki, hogy hídból ki tudjak fordulni QDR-be, majd másik oldalról vissza hídba, és így körbe-körbe.

Tulajdonképpen azzal a céllal mentem el a szemináriumra, hogy azokat az apró részleteket megtanulhassam a tartásról, amiket Ido nem írt le a blogjában, illetve ennek a fentebb leírt és látható forgáshoz közelebb kerüljek. Amit viszont Andrástól kaptunk az sokkal több volt, mint amire számítottam, ugyanis az elfoglaltság igazán tanulságos volt miközben kismilliónyi lehetőségét néztük meg, hogy hogyan lehet QDR-be belépni, illetve onnan ki. A 3 órás szemináriumba éppen csak belefért az anyag, ami után elárulta, hogy eredetileg kétszer ekkora anyagot szeretett volna átadni, szóval itt még nincs vége és folytatása következik :)

dsc_0205.JPG

A váll kifelé rotációját vesézzük ki éppen, én meg guggolva jegyzetelek, mert guggolni jó!

A szeminárium a szükséges alapokkal kezdte azaz a szükséges mobilitással, a csuklók és a törzs erősítésével. Ezután a statikus QDR tartást kezdtük el több oldalról támadni, különböző módokon kiegyensúlyozni magunkat. Önmagában ez is nagy koncentrálást és feszítettséget igényelt, de hogy a kétnapos izomláz mindenkinek meglegyen, jöttek a dinamikus elemek :)
Részletesen megismertük az Au QDR és a Meia lua QDR nevű kombinációkat, ahol az első lényegében egy cigánykerék és QDR ötvözete, az utóbbi meg egy Capoeira rúgás és QDR együttese.

Természetesen itt még továbbra sem volt vége a mókának, elkezdtük a QDR-ből a másik oldali QDR-be való átmeneteket is gyakorolni, amihez nagy segítség az elbow lever. Ezt követően a hídtartást is bevontuk a mókában.

dsc_0391.JPG

Nem csak én élveztem :)

 

dsc_0393.JPG

Hídból QDR próbálgatás.

A végére mindenki kellemesen elfáradt, nekem meg olyan izomlázam lett tőle már aznap is, amilyet régen éreztem. A lecke fel van adva, gyakorolni kell, és biztos, hogy a folytatásokon is ott leszek, mert a mozogni jó, mozogni öröm, mozogni egészség, és mozogni maga az élet. Mozogjatok Ti is minél többet, céltalanul, csak a mozgás és játék öröméért.

dsc_0456.JPG

Mindenki partyarc :)

Szép estét!
Samu

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mtsamu.blog.hu/api/trackback/id/tr997159917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.