NeverLetGo-front-300.jpg

Ha mondanom kéne egy könyvet, amit feltétlen elolvasásra ajánlok minden edzéssel foglalkozó embernek, akkor az Dan John - Never let go című alkotása. A könyv végülis tapasztalatainak összefoglalása, és hidd el, egy 50+ éves atléta és erőedző van mit megosszon veled.
Az alábbi részlet (saját fordításban) a könyv utolsó bekezdése, és számomra kiemelt helyet foglal a szívemben, mert mint edzői ambíciókkal rendelkező férfiú, számomra ez nagyon motiváló:

"Sosem akartam edző lenni, de mindenki Edző bá'-nak szólít. Emlékszem a remegésre, amikor először szólítottak Edző bá'-nak, de ma már részemmé vált. A hozzáállásom megváltozott néhány évvel ezelőtt, amikor találkoztam egy férfival, akit "Edző bá"-nak hívtak.
Egy konferencián találkoztunk, ahol töménytelen mennyiségű jegyzetet készített az előadásomon. Utána odajött hozzám és türelmesen végigvárta, ahogy megválaszolom a szokásos kérdéseket, amikre nem szoktam kitérni az előadásaim során. Általában ha valamiről nem beszélek az azért van mert nem tartom fontosnak. Elnézést kért és néhány dologgal kapcsolatban, ami nem volt világos számára egy kis tisztázást kért.

Megkérdeztem, hogy hogy hívják, és annyit felelt "Edző bá'".
"Oké, de mi a neved?"

A válasza megváltoztatta az életemet.

"Fiatalon kész csődtömeg voltam. Minden lehetséges hibát elkövettem és tisztában is voltam azzal, hogy hibákat követek el. Elkezdtem labdázni a helyi közösségi központban. Volt ott egy férfi, aki nem fogadott el semmi marhaságot tőlem. Többet várt el tőlem. Többet követelt tőlem. Ez a férfi megváltoztatta az életem. Később, ahogy lehetőségem adódott rá elhatároztam, hogy az életemet az emlékének fogom szentelni. Annyit tudtam róla csupán, hogy mi Edző bá'-nak szólítottuk. Kérlek, minden ami szeretnék lenni, és minden ahogy szeretném, hogy rólam emlékezzenek az legyen Edző bá'. Szólíts Edző bá'-nak"

Szólíts Edző bá'-nak."

Szép estét!
Samu

A bejegyzés trackback címe:

https://mtsamu.blog.hu/api/trackback/id/tr886725361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása